משלוחים מהיום להיום

איסוף חינם מלוקרים ב-יבנה מערב

תחרות מידול תלת מימד 2020

לכבוד 1000 חברים בקבוצת הפייסבוק תלת מימד הקבוצה האיכותית הרשמית פתחנו בתחרות מידול תלת מימד, המשימה הייתה לצור את המדפסת הזולה בעולם המבוססת על עט להדפסת תלת מימד, פרס המפנק מדפסת תלת מימד בחסות ספיידר תלת מימד.

רבים נרשמו והגישו סקיצות, חלק יצרו פיזית מודלים מגניבים, חלק הגישו רק קונספט, רק מי שעמד בתנאי הסף שפורסמו יוצג כאן (לדוגמה מי שיצר מודל ולא הגיש תכניות לא נכנס לתחרות וכדו).

שמי אייל ביטון ואני מעריץ של התחום הדפסת תלת מימד, בעני זה קסם מדהים שמקנה לכול דרימר את היכולת לצור בקלות בבית בעלויות מצחיקות את החלומות שלו, אני אוהב לצור ולהמציא דברים מגניבים אני טיפוס שכל רגע נתון המוח שלו חופר על רעיון חדש, ולפני כשנתיים התחלתי בפיתוח של מוצר מעניין מאוד ותוך כדי הפיתוח הזדקקתי למדפסת וחומרי גלם התחום הזה היה ריכוזי ומצומצם ויצא שקיבלתי חומרי גלם באיכות ירודה (ממוחזרים/מכילים דבקים ותוספים..מה שגורם לצרות במדפסת) המחירים היו גבוהים והשרות היה לא בשמיים… זאת הסיבה שקיבלתי החלטה להקים את ספיידר תלת מימד לאפשר הנגיש חומרי גלם איכותיים, מדפסות תלת מימד במחירים זולים ולאפשר לכל אחד ליהנות ולהגשים את עצמו.

נחזור לתחרות, בעמוד זה אציג בקצרה את המשתתפים שעלו לגמר, כאשר ניתן להיכנס אל תוך העמוד פרויקט שלהם ולהתרשם, אין משמעות לסדר התצוגה בשלב זה עדיין לא נבחר הזוכ/ים.

פרויקטים מדהימים שעלו לגמר ועמדו בתנאי התחרות

1- אורי גולדנברג

מדפסת דלתא עם שני צירים (במקום השלושה הרגילים) ומשטח kapton tape דמוי הליכון בתור ציר y שמאפשר ניקוי של המשטח בצורה אוטומטית לכל הדפסה בקלות ובמהירות
מצורף render של המידול, המידול עצמו וקישורים לרכיבי האלקטרוניקה והתנועה.
קובץ מקור פתוח להורדה

2- אורי אלידע, ואלון דנסז

הקונספט שלנו מבוסס על כמה עקרונות:

רצ”ב גרסה סופית עם כל הברגים והפקדים וגם כמה רנדרים.אני אורי אלידע, ואלון דנסז מידלנו לסירוגין (בפיוז’ן) וחשבנו יחד על ארכיטקטורה. שנינו חובבים – אני מהנדס אלקטרוניקה ואלון חייל! נפגשנו לאחרונה במיזם 3D vs. corona בו שנינו היינו פעילים מאד. הקונספט שלנו מבוסס על כמה עקרונות:א) לא להתפשר על חוזק ואיכות אם תוספת העלות קטנה ואם נחסך ממקום אחר – לדוגמא “השקענו” בזוג ברגי Z ורצועת סינכרון ביניהם אבל חסכנו מיסבים בצד השני.ב) כל מה שניתן, לייצר בחיתוך לייזר והרכבה. ג) לא ללכת לישון שבוע … אולי זה צריך להיות א’ בעצם.
גוף המדפסת וגלגלי השיניים עשוי MDF 9mm חתוך לייזר, ורק חלק אחד מודפס תלת מימד – המנוף בין הסרוו ללחצן של העט.העט מחוברת ל- X-carriage באמצעות אזיקונים אבל Y-stop ניתן לכיוונון ע”י הזזת המיקרוסוויץ המותקן ע”ג מנוף.  
יש “ויטמינים” בדמות שלושה מנועי 28BYJ-48 (בעלות $1.5 כ”א, כולל דרייברים!), ארדואינו מגה חיקוי ( $9 ),4 מוטות חלקים ($2.5 ליח), מוט הברגה M6 סטנדרטי מחנות חומרי בניין (5 שקלים) , קאפלר-Z ו-4 פלאנג’ים למנועים (ביחד $4.5) ,3 מיקרוסוויצ’ים (X,Y רשות, את Z כדאי, $0.3 כ”א), סרוו ללחיצה על העט ($0.6)  , LCD שתי שורות ( $1.4) ורצועות טיימינג GT2 (אחת סגורה $2 ושתיים חתוכות מגליל $2 )
סה”כ עלות הויטמינים כ-$36, לא כולל הגוף, חיתוך הלייזר והעט כמובן…רצ”ב לינקים לויטמינים בעליאקספרס
תודה רבה על ההזדמנות והשיעור במידול ! אורי ואלון 

 

3- אופק אורן

גיא מגורי כהן

פרוייקט בהתהוות עדיין באמצע העבודה ולא הסתיים במועד הנדרש ביצוע – הלכה למעשה אפילו הוכיח כמדפיס בפועל מאוד מרשים שנבדק, עם זאת לצערנו אינו הסתיים בזמן ולא התקבל מידול ועלכן לא יכול להשתתף בתחרות, אבל יפה מאוד לראות וכיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מבצעים מיוחדים באפליקציה

הנחות, משלוחים מהירים בהנחה/חינם

עד 30 יום החלפה

קונים בראש שקט

שירות הטוב ביותר בישראל

זוכי פרס לשכת המהנדסים לשירות

100% תשלום מאובטח

PayPal / ישרכארט / Visa

דילוג לתוכן