משלוחים מהיום להיום

איסוף חינם מלוקרים ב-יבנה מערב

פילמנטים ספיידר להדפסה תלת מימד: חוות דעת ביקורת

16/09/2019

בדיקת איכות חומר גלם מסוג PLA Silk  של חברת Spider3D (כל הזכויות שמורות-אלון טרטמן )

 

גילוי נאות ונסיון בתחום ההדפסה תלת מימד

במסגרת רכישה של חומרי גלם להדפסה במחיר מלא, מחברת Spider 3D  התבקשתי לבדוק גליל נוסף של PLA Silk בצבע נחושת ולחוות עליו את דעתי. מלבד חומר הגלם שנמסר לבדיקה, אין ביני ובין החברה שום קשר עסקי , ולא הוצגו תנאים כלשהם.

אני מגדיר את עצמי כחובב טכנולוגי של התחום במשך ה-5 שנים האחרונות, ואין זה תחום עיסוקי או פרנסתי. ברשותי מדפסת FDM מסוג אנדר 3 , ותדירות ההדפסה היא אחת לשלושה ימים , בעיקר קבצים מוכנים מאתרים מוכרים , ומקצת תכנון פשוט שלי של רכיבים , וגלגלי שיניים.

הבדיקה: מדפסת אנדר 3 ורכיבים לבדיקה

הבדיקה נעשתה על מדפסת אנדר 3 stock  ללא שינויים חוץ מהחלפת משטח ההדפסה לזכוכית , עקב בעיות כיול. ושימוש ב Cura עם הגדרות default   . הבדיקה כללה את הרכיבים הבאים , מגדל טמפרטורה לבדיקת טמפרטורה אופטימלית ,הדפסת מרווין לבדיקת משטחים עגולים וsmooth  הדפסת בנשי לבדיקת string ואיכות כללית, והדפסת דגם לבדיקת ירידה לפרטים.

 

משלוח ואריזה: מהירות ואיכות

משלוח: ההזמנה הגיעה במשלוח מהיר תוך יום מיום ביצוע ההזמנה , עם שליח עד לבית שתיאם איתי קבלה מראש. יש לציין שבגלל טעות שלי , היה צורך בתיקון פרטים בהזמנה, דבר שטופל במהירות וללא בעיה.

 

אריזה: החומר מגיע בקופסה עם כיתוב ברור בעברית , וכן מצויין בברור סוג החומר והעובי. באריזה יש חרך שמראה את החומר עצמו, ונותן להתרשם מהצבע האמיתי של החוצר. כמו כן הסליל מקובע באמצעות ארבעה משולשי קלקר כדי למנוע תזוזה. בתוך הקופסה הסליל אטום בתוך עטיפת ניילון שנאטמה בווקום. עטיפת הניילון כוללת שקית סילקה לספיגת לחות. שקית הניילון אינה מאפשרת סגירה חוזרת אטומה לאחר פתיחה. דבר מעניין שלא נתקלתי בו עד כה , הוא שלשקית הניילון מודבקים ריבועי גומי שחורים (ראה תמונה) המאפשרים שליפה קלה של השקית מתוך הקופסה, פריט קטן אך מוסיף להרגשה שהושקעה מחשבה באריזה. 

חומר הגלם: מבט ראשוני על פילמנט נחושת Spider3D PLA Silk

הסליל עצמו בצבע שחור עם ארבע נקודות עגינה לחומר לאחר שימוש, ממבט  חיצוני ארגון החומר על הסליל עצמו סדיר מצד לצד, לא נצפו קרוסים בשכבות הראשונות.גם כאן ניכרת תשומת לב לפרטים הקטנים  בכך שלתחילת הסליל מוצמד פתק בו הומלץ איך להימנע מקשרים בעתיד . צבע נחושת משי מבריק , עובי החומר נראה אחיד לפי בדיקה בעין, בדיקה במיקרומטר נעשתה  בתחילת הסליל , לאחר 5 מטר , ולאחר 15 מטר. לא היתה חריגה מ 1.75 , בחיתוך של החומר ומבט בזכוכית מגדלת נראה מבנה אחיד של החומר. השחלה לextruder ללא בעיות ,  נעשתה דחיפה ידנית של החומר לראש , נצפתה יציאה חלקה וישרה של החומר. 

 **צילומים נעשו בטלפון נייד 2019 – באיכות שהיתה.

PLA silk spider3d סילק ספיידר
PLA silk spider3d סילק ספיידר

גליל פילמנט ספיידר תלת מימד                

 

הדפסה ראשונה:  מגדל טמפרטורה 

מגדל טמפרטורה תלת מימד
מגדל טמפרטורה תלת מימד

ההדפסה נעשתה עם gcode מוכן שהורד מThingiverse  חום מיטה 65 ותנודה של 5 מעלות מהתחלה ועד הסוף. הדבקה ראשונה למשטח נעשתה ללא שימוש בדבק ולא הוותה בעיה. בטמפרטורה של 230 מעלות נצפה עיוות , אך בטמפרטורות נמוכות יותר אין הבדל ניכר בין התוצאות. לא נצפה Stringing  בין השכבות , אלא חוטים מעטים מאוד שלא נראים ללא מבט מקרוב דווקא בשכבת ה 200 מעלות . לפי הבדיקה הטמפרטורה המומלצת היא בין 205 ל 210

 

הדפסה שניה: מודל בדיקות מרווין

בדיקת גימור פילמנט
נחושת Spider3D PLA Silk

בדיקת גימור נחושת Spider3D PLA Silk

ההדפסה נעשתה בטמפרטורה 210, משטח 65 , עובי שכבה 0.2 , infill 30 %   ללא תמיכה. הדבקה ראשונית טובה למשטח. נצפה מעבר חלק בין השכבות , נשמר הצבע הראשוני , במבט מאחורה החלקה טובה מאוד של המשטח וקבלת ברק יפה של הגב , לא ניכר stringing בהדפסה. יש לציין שלמרות שלא היתה תמיכה כמעט ולא נוצר over hanging  , אלא במידה כמעט בלתי מורגשת בחלק התחתון ומתחת לאוזניים. חורי העיניים יצאו בחיתוך ישר ללא זליגה של חומר. הדפסה יפה כמעט ללא חריגות.

 

השוואת איכות פילמנט PLA
השוואת איכות פילמנט PLA

       

 

הדפסה שלישית: מודל בדיקות בנצ’י

השוואת איכות פילמנט PLA
השוואת איכות פילמנט PLA

       

ההדפסה נעשתה בטמפרטורה 210, משטח 60 , עובי שכבה 0.2 , infill 30 %   ללא תמיכה. שכבה ראשונה תקינה וישרה. נצפה מעבר חלק בין השכבות, חוץ ממקום אחד שבו היתה הפרעה כתוצאה מבעיה במדפסת, בהדפסה חוזרת הבעיה חזרה בדיוק באותו מקום, שוב לא נצפה שום stringing  לא בחלונות ולא בתא הפנימי. החלונות יצאו עגולים וישרים כמו גם הארובה וחורי העוגן.ראה תמונה המודל יצא כמעט חלק עם פרטים יפים בהגה ובגג. 

הדפסה רביעית: דרגון (מודל קנוי )

דרגון הדפסה STL
הדפסה לבדיקת איכות

 

ההדפסה נעשתה בטמפרטורה 210, משטח 65 , עובי שכבה 0.15 , infill 30 %   ללא תמיכה. 

זו איננה הדפסה סטנדרטית , מאחר וזהו המודל בעל המספר הרב ביותר של פרטים קטנים בתוך הדמות. התרשמתי מהצבע והברק שהחומר נותן למרות המספר הרב של הפרטים הקטנים והקפלים במבנה הדגם. גם כן יש לציין שלא היה בכלל stringing  לאורך כל ההדפסה. צבע החומר נותן לדגם גוון של מתכת , והברק משרה הרגשה של חומר מוצק ולא של פלסטיק , מאחר והדפסתי את הדגם במספר רב של חומרים וצבעים, זו ההדפסה היפה ביותר שיצאה עד כה. 

השוואת פילמנטים PLA SILK
השוואת פילמנטים PLA SILK

 

לסיכום חוות דעת על חומרים מהמותג  SPIDER3D – ומשי נחושת

יתרונות:  באופן כללי התרשמות טובה מאוד מהחומר הנבדק, הצבע הינו צבע נחושת אמיתי , והברק דמוי המשי מוסיף רבות לכל סוגי ההדפסה. אחרי יותר משנתיים הדפסות בגלילים שנרכשו מחברות בארץ ומחו”ל המסקנה היא שהפילמנט מגיע ברמת איכות גבוהה מאוד. ציון מיוחד לעובדה שעד כמה שלא ניסיתי , כמעט ולא לא הצלחתי לייצר stringing   בהדפסות. המחיר שבו החברה מוכרת הינו מחיר תחרותי אפילו בהשוואה להזמנה של חומר סיני מחו”ל ואם תוסיפו לזה שהמשלוח חינם, אזי יש כאן יתרון ניכר. 

חסרונות: שקית  שניתנת לסגירה חוזרת היתה מוסיפה יתרון . יש לציין בצורה בולטת באתר, שהמשלוח הינו לנקודת איסוף. ולא עד הבית. אין באפשרותי לבדוק קשיחות (אולם בסוגי ההדפסות שלי, אין לכך חשיבות רבה) החומר ישאר פתוח באוויר למשך שבוע, כדי לבדוק ספיגת לחות.

ציון 9 בגלל הצבע, איכות ההדפסה , משלוח , מחיר.

בברכה

מבצעים מיוחדים באפליקציה

הנחות, משלוחים מהירים בהנחה/חינם

עד 30 יום החלפה

קונים בראש שקט

שירות הטוב ביותר בישראל

זוכי פרס לשכת המהנדסים לשירות

100% תשלום מאובטח

PayPal / ישרכארט / Visa

דילוג לתוכן